11-10: komatiepoort naar Dullstroom

12 oktober 2014 - Dullstroom, Zuid-Afrika

Vandaag de laatste dag in het Noorden van Zuid-Afrika. Na het ontvangen van wat leuke tips voor onderweg van onze hostess in Komatiepoort zijn we gaan rijden. De eerste tip was gelijk de allerbeste. Net na het begin van de tolweg zou er weleens een file kunnen zijn. Toen wij deze zagen wisten wij hoe we deze dwars door de bergen konden omzeilen. Avonturiers die wij zijn (geworden) hebben we dit uiteraard gedaan. Een succes bleek later. Onderweg passeerden we de stad Nelspruit, waar wij vlakbij een opvang voor Chimpansees wilden bezoeken. Toen de ingang van de opvang eenmaal was gevonden, kregen wij te horen dat er vandaag geen tours werden gegeven. Uiteraard waren illie en debiellie eigenwijs en zijn ze gewoon doorgereden het park in. Een aantal stijle bospaadjes verder kwamen we aan bij de totaal lege parkeerplaats. Maar nog niet opgeven hoor. Vol goede moed gingen we naar binnen en na een toiletbezoek stonden we weer buiten. Helemaal niks te doen. Alles was gesloten!

Onze reis voortgezet richting Kaapse goede hoop (een must see volgens onze hostess in Komatiepoort). Na enige discussie wel of niet willen zien trok Jeroen aan het langste eind en gingen we richting Kaapse goede hoop. Eenmaal bovengekomen op het geweldige uitkijkpunt waz het zicht exact vijf meter. We zaten midden in de extreem dichte mist.

We zijn dus maar doorgereden richting onze eindbestemming in Dullstroom. Hier hebben we na het inchecken een pannenkoek gegeten op de enige locatie met WiFi verbinding. 'S avonds hebben we nog een erg lekker diner op in een plaatselijk restaurant met allemaal volkse Zuid Afrikanen. Het is niet laat geworden aangezien er morgen een lange reis voor de boeg staat, waaronder een vlucht naar Port Elisabeth. Dikke zoen Shelley en Jeroen