20-10 dagje kaap de goede hoop

21 oktober 2014 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag hebben wij een dagje kaap de goede hoop op het programma staan. Een erg mooie rit (hebben wij on laten vertellen). Na een rustige start van de dag zijn we uitgecheckt bij ons hotel en begonnen aan onze mini roadtrip. We hebben de weg zo uitgestippeld dat we zoveel mogelijk langs de kust konden rijden en alle hotspots zouden meepakken. Het was een smalle weg waar je maximaal 40 km per uur mocht rijden. Dus genoeg tijd om rustig om ons heen te kijken. Dit begon bij Noordhoek met extreem witte strand van 8 km lengte. Vlakbij Kaap de goede hoop kwamen we een groep Bavianen tegen die een beetje aan het spelen waren. Deze beesten zouden we verderop nog veel meer tegenkomen. We zijn doorgereden naar het 'Kaappunt' een vuurtoren die je alleen kom bereiken door 20 minuten via trappen en steile wegen omhoog te lopen. Hier was het uitzicht over de zee, de baai en kaap de goede hoop het mooiste. Nadat we genoeg foto's hadden gemaakt zijn we doorgereden naar Kaap de goede hoop (het meest zuidelijke puntje van Afrika). Uiteraard hebben we hier een foto gemaakt. Op de terugweg kwamen we nog een aantal struisvogels tegen, waarvan een jonkie. We zijn via de andere kant teruggereden naar Kaapstad. Onderweg hebben we bij Simon's Town geluncht en ook de vele pinguïns bekeken. Erg grappige beesten. Het was inmiddels alweer 16.00 uur en we besloten terug te rijden naar onze laatste verblijfplaats in Camp's Bay (Kaapstad). Dit ging een stuk soepeler dan onze eerste zoektocht in Kaapstad.

Dikke zoen Shelley en Jeroen