07-10: Guernsey (private park)

7 oktober 2014 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

Na de lekkere braai van gisteren avond en nog wat drankjes in de lobby, was de wekker gezet om op tijd te zijn voor het dagprogramma van vandaag. Zoals gewoonlijk waren we al ruim voor de wekker wakker (05.45 uur). Na het ontbijt stond de eerste activiteit op het programma: een wandeling door het natuurreservaat.

Tijdens de wandeling zijn we heel veel te weten gekomen over begroeiing en beplanting in Afrika. Onze gids leefde in de natuur en had nog nooit in een stad geleefd. Grappig om te zien wat er, voor ons leken, allemaal mogelijk is in de natuur. Onderweg kwamen we verder nog wat verdwaalde zebra' s en herten tegen. Nu we ons volledig kunnen redden in de natuur wacht ons vanmiddag een gamedrive (safari).

Om 15.30 uur werden wij opgehaald om een gamedrive te maken in het naastgelegen Privatepark ''Cheetah project''. Hier zouden wij onze eerste kennismaking hebben met de leeuwen. Vlakbij een watervlakte lagen vier volgevreten leeuwen. De jeep, waarin wij zaten, kwam op een paar meter afstand van deze beesten. Ze hadden totaal geen oog voor ons, maar waren heerlijk aan het luieren. Verder in het park zijn wij nog giraffen, nijlpaarden, herten en verschillende vogelsoorten tegengekomen. Rond zes uur hebben we, op een open vlakte, tijdens een snack en een drankje de Sunset gezien. Hierna hebben we onze safari vervolgt in het donker en zijn we onder andere nog een groep buffels en wilde zwijnen tegengekomen. Rond 20.00 uur kwamen we terug op Thornhill, waar we gelijk konden aanschuiven voor het avondeten. Hierna hebben we nog wat gedronken voordat we naar bed zijn gegaan, want de volgende dag wilden we vroeg op weg richting onze eerste verblijf in het Krugerpark. Dikke kus Shelley en Jeroen

1. Jan & Anita:
    7 oktober 2014
    Ben benieuwd!
  2. Jan:
    7 oktober 2014
    Dus geen toilet meer nodig?